Facebook – wpływ na świat realny

Jak odnaleźć się w przebodźcowanym świecie?

Home » Sprzedaż przez media społecznościowe

Sprzedaż przez media społecznościowe

Era internetu sprawiła, że żyjemy w czasach, kiedy aplikacje to nasz oddany przyjaciel. Wielu ludzi na tym niesamowicie zyskało i szybko znaleźli sposób, aby Youtube czy Instagram stał się ich sposobem na życie. Jednocześnie robili to co chcieli i to co kochali, dzielili się swoją pasją z innymi, a przy okazji mogli na tym zarabiać.

To właśnie różnego rodzaju influencerzy są żywą reklamą najróżniejszych produktów, które trafiają do szerszego grona odbiorców, które nie tylko dowiaduje się o produkcie, ale również ma od razu recenzje, która pomaga zdecydować się na zakup danego produktu. Media społecznościowe mają duży potencjał sprzedażowy i mogą przynieść świetne rezultaty, jeśli wykorzystasz je we właściwy sposób. O ile na początku media miały charakter typowo społecznościowy, tak dzisiaj zyskały również znaczny potencjał reklamowo-sprzedażowy.

Musimy wziąć pod uwagę, że w dobie konkurencyjności, klienci bombardowani codziennie ogromną ilością komunikatów reklamowych, zwracają uwagę tylko na te najciekawsze. Ważną rolę odgrywa również lojalność wobec danego influencera, obserwujemy go, jego życie i dopingujemy w tym co robi, chcemy mu jak najbardziej pomóc, a kiedy widzimy od niego reklamę, ufamy mu, że nie jest to byle jaki produkt, a taki, który w pełni nas zadowoli. Taka reklama pomogła wielu różnym produktom zyskać sławę.

Świetnym przykładem są olejki CBD https://hempmont.pl/ , które na początku każdemu kojarzyły się tylko i wyłącznie z konopiom. To właśnie influencerzy, którzy skorzystali z takich olejków i wydali pozytywną opinię ocieplili wizerunek tego produktu. Nie był już postrzegany jak coś co może być narkotykiem czy używką, a naturalnym lekiem na problemy ze snem, depresję czy stany lękowe. Sprzedaż przez social media pozwoliła niejednemu przedsiębiorcy stawić pierwsze kroki w swojej karierze. Sklep stacjonarny w jednym miejscu nie jest tak wygodny jak sklep internetowy, który jest dostępny dla każdego. Przedsiębiorcy wkraczający w rynek e-commerce zyskują przede wszystkim dostęp do milionów klientów kupujących nie tylko w domowych zaciszach, ale także w podróży – korzystając z telefonu.

Z zakupów w Internecie korzystamy nie tylko chętniej, ale i częściej, bowiem rynek daje nam coraz szersze możliwości, nie musimy wychodzić z domu, ubierać się czy robić listy, przeważnie mamy nawet takie ułatwienie, że w reklamie influencera jest już link do sklepu, wystarczy jedno kliknięcie, a przechodzimy do nowej witryny w której możemy spokojnie dokonać zakupu, nie martwiąc się o to, że jest już późno czy czeka nas długie stanie w kolejce.

Artur Olejnik

Back to top