Facebook – wpływ na świat realny

Jak odnaleźć się w przebodźcowanym świecie?

Home » Influencer marketing na podstawie olejku konopnego

Influencer marketing na podstawie olejku konopnego

Social media, oprócz tego, że służą do szeroko pojętej komunikacji między użytkownikami, są także doskonałym nośnikiem treści marketingowych. Często, jako członkowie wirtualnej społeczności nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, że podczas naszych codziennych aktywności w sieci, stajemy się odbiorcami reklam.

W internecie, podobnie jak w prawdziwym życiu, człowiek, jako istota stadna, ma tendencję do grupowania się i potrzebę przynależności. W sieci gromadzimy się na profilach tematycznych związanych z naszymi zainteresowaniami, ale także na funpag’ach swoich idoli, co daje złudzenie niebywałej dotąd bliskości z często niedoścignionymi ideałami.

Dawniej członkowie funclub’ów jeździli w trasy koncertowe po całym kraju w pogoni za ulubionymi artystami, by zdobyć autograf. Dziś, chociażby na Instagramie widzimy wnętrza domów gwiazd, a często nawet to, co jedzą na śniadanie. Twórcy wchodzą w konwersacje z fanami w sekcji komentarzy, angażują ich do dyskusji, zachęcają do reakcji, tworząc w ten sposób więź z tysiącami odbiorców. Tak skrupulatnie zbudowana relacja daje niezwykłe pole do popisu dla marketingowców, którzy gotowi są płacić niebotyczne sumy, by tylko znani artyści zdecydowali się promować ich produkt.

Takie kampanie są niezwykle skuteczne, gdyż odbiorcy często nawet nie orientują się, że coś zostało im właśnie sprzedane. Wręcz przeciwnie, są wdzięczni, na przykład ulubionej prezenterce telewizji śniadaniowej za szczere polecenie ulubionych kosmetyków do pielęgnacji włosów.

Ostatnimi czasy media społecznościowe, takie jak Instagram, czy Facebook przeżywają prawdziwe marketingowe oblężenie, którego sprawcą jest olejek cbd 20 procent. Oglądając tak zwane „story” bohaterów z pierwszych stron polskich kolorowych gazet, można odnieść wrażenie, że absolutnie każda persona showbiznesu, zawdzięcza właśnie temu specyfików zdrowie, urodę i energię. Znani artyści wygłaszają monologi na temat zbawiennego działania olejku, a na końcu proponują kod rabatowy na jego zakup. Tym samym producenci, handlowcy i marketingowcy nie muszą silić się na rozbudowane, wielopoziomowe kampanie, by uzyskać zadowalający poziom sprzedaży i rzesze nowych klientów. W sieci nie trzeba być nachalnym, by zarabiać.

Wystarczy w subtelny sposób obudzić w potencjalnym kupującym potrzebę, na przykład poprzez wzmiankę z ust pięknej aktorki, ponieważ jako użytkownicy social mediów, jesteśmy podatni na wpływy i opinie. Spędzamy godziny z telefonami w ręce, nie zauważając nawet jak wiele bodźców odbieramy podczas rutynowego przewijania tablicy.

Artur Olejnik

Back to top